Nemrég kaptuk meg a lehetőséget (én és a zenekarom, a 3/4 hét), hogy a világ egyik leginnovatívabb pengetőit tesztelhessük, a RockYourself hangszerbolt jóvoltából.

No így kerültek hozzánk a futurisztikus kinézetű Awe-in-One pengetők. :)

Az ergonómikusan kialakított pengetőkkel, több féle képpen tudsz pengetni. Igen! Egy pengetővel akár 4 féle képpen is.

Nagyobb méret!

Először kicsit ódszkodtam ezektől a pengetőktől, ugyanis én a hagyományos formájú pengetőkhöz vagyok szokva, és azokat preferálom inkább. De a legutóbbi pengető garnitúra vásárlásom, nem sikerült a legjobban.. a Jim Dunlop pengetők egyszerűen kicsúsztak a kezemből koncert közben, vagy egyszerűen ketté törtek!!

Így sokkal nagyobb elánnal vágtam bele a tesztelésbe.

Az elsőre szokatlan nagy alakú pengető azonban hamar megkedveltette magát velem. A folk és a Rock típusú pengetők mind a három sarka különböző vastagságú, illetve rendelkeznek egy kis tarajjal, aminek segítségével 12 húros hangzást tudsz "szimulálni".

Nagyobb méret!

Elismerésem még tovább javította, amikor egyszer merev részegen hatalmas hévvel gitároztam, 1 méteres amplitudókkal csapkodva, de a pengető egy milimétert sem mozdult a kezemből. Igazából csak a végén vettem észre, hogy fúrcsa volt, hogy nem kellett a pengetőre figyelnem végig a kezemben maradt.

Stúdióban is ezt használtam, és pontosabban tudtam úgy játszani, hogy csak a bal kezemre kellett figyelnem.

Sőt helyre állította a bélflórám, és a fogaim is fehérebbek! :) Na jó ez nem igaz, de 200 Ft-ért szerintem sokkal jobban megéri mint egy normál alakos fender, vagy dunlop. És hát mennyivel jobban néz ki mikor ilyet dobálsz be a közönségbe koncert végén :)

Nagyobb méret!

Ha még többet akarsz megtudni az Awe-in-One pengetőkről, hogy Neked melyik a legmegfelelőbb akkor irány a RockYourself webshopja, ahol meg is tudjátok rendelni, szerintem nagyon kedvező áron.

Én legalább is meglepődtem hogy ilyen olcsó.

Magyar Tomika (szólógitár):

Elektromos és akusztikus gitáron is tesztelgettem őket. Én személy szerint a kisebb méretű pengetőkhöz vagyok szokva így első ránézésre, fogásra a Profound 1-et részesítettem előnyben.

Mint utólag kiderült oktalanul, ugyanis 5-10 perc játék után teljesen kézre állt a Rock Licks és Folk Power is. Nekem ez meglepő, mivel maximum akusztikus gitározás közben használtam ilyen méretű pengetőket, azaz ha akkordozni kell. Ennek ellenére pár perces gitározgatás  után azt vettem észre hogy az imént említette 2 pengetővel is ugyan úgy mennek a szólók mint a megszokott méretű pengetőkkel.

Első fogásra azt gondoltam, hogy nem lesz könnyű megszokni a játékot ezekkel a pengetőkkel a nem hagyományos kialakítás miatt. Ebben is tévedtem. Szokatlannak tűnik, de nagyon hamar rájöttem hogy a pengetőkön kialakított félköríves barázdákat és recéket gyorsan megszokom sőt meg is szeretem. Pontosan ezeknek a tulajdonságoknak köszönhetően nem csúszkál ki az ujjaim közül a pengető.

DSCF3746.JPG
Nagyobb méret!

Vass József (basszus):

Először is köszönöm a megtisztelő felkérést, illetve hogy beválogattak minket a pengetőket tesztelő zenekarok közé. Tapasztalataimat alább foglalnám össze.

Nem találkoztam még kifejezetten basszusgitárosoknak ajánlott pengetőket forgalmazó márkákkal, általában minden basszusgitáros saját maga választja ki a saját szájíze szerint a megfelelő pengetőt a ritmus/szóló gitárokhoz elérhető pengetők közül, így mindegyik kapott pengetőt leteszteltem basszusgitáron.

  1. Folk Debut: Nagyon jól kiemeli a basszusgitárt az összhangzásból, elsősorban a közép érvényesül, olyan számokhoz ajánlanám, ahol a basszustéma előtérben van. Hátránya, hogy ha az ember nagyon beleéli magát a játékba könnyen törik, de gondolom ezt nem is az erősebb műfajokhoz fejlesztették ki.

  2. AXE 2.5: Itt már semmi gond a törékenységgel, abszolút strapabíró, ráadásul a kategóriájában hasonló pengetőkkel ellentétben kiképzésének köszönhetően nem esik ki az ember kezéből, még akkor sem, ha kissé megizzad a tenyere a koncert hevében. Mély, doromboló hangzást kölcsönöz, olyan számokhoz ajánlom ahol a dob-basszus összjáték/ritmusszekció fontos szerephez jut, illetve klasszikusabb műfajokhoz, pl: jazz, blues.

  3. Profound I: A személyes kedvencem, az előző két pengető előnyeit egyesíti a hátrányok nélkül, tehát egy a többi hangszer között is érvényesülő, precíz, határozott, de nem hivalkodó hangzást kölcsönöz, rock műfajokhoz kíváló.


Köszönettel és tisztelettel: Vass József & Magyar Tamás & Oroszi György a 3/4 hét zenekar húros szakosztálya.

DSCF3790.JPG
Nagyobb méret!

Címkék: 3/4 pengető 3/4 het 3/4 hét awe in one rockyourself.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://ubisali.blog.hu/api/trackback/id/tr473438147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása