Elhatároztuk a barátnőmmel (csókoltatlak), hogy megyünk egy karikát ezzel a "Csoda"-"Ingyen"-BKV hajóval, ha már van bérletünk. Szabolcsi emberként, hajót csak filmekben láttam eddig, és életemben csak egyszer ültem ilyen ördögi szerkezeten. Így lettem egy loser társaság tagja, és együtt utazhattam az egyik fő loser-rel. (előre is bocsánat az úriembertől)

Türelmesen vártunk az Árpád-hídi dokknál, a 40°-ban, 20 másik ember társaságában. Kicsit aggódtam hogy sokan leszünk, de a hajó időben jött és nem is voltak túl sokan rajta. A két hajó egyszerre érkezett meg, egymás mellé parkoltak, és átmásztunk az egyiken...hogy átjussuk a másikra.

Kényelmesen utazgattunk, egészen az első megállóig. Ugyanis a hajó elérte a befogadóképességének a határát. A következő megállónál csak annyian szállhattak fel, amennyien le. Mondanom sem kell, hogy ez nem egy tipikus 7-es busz, hogy minden megállóban majd' kompletten cserélődik a társaság. Itt mindenki "hajókirándult" ingyen.

01.JPGNagyobb méret!

Kicsit kellemetlenül éreztem magam, mikor fent annyi hely volt, hogy táncolni is lehetett volna, lent pedig csak 6 embert engedtek fel. Aztán ez így volt minden megállóban. Az utazás elég kényelmes volt egészen a Jászai Mari térig. Onnantól a megállók karnyújtásnyira voltak egymástól. A parkolási idő 5-15 percet vett igénybe, az utazási idő két megálló között kb. 3 percet.

02..JPGNagyobb méret!

Eközben több embert hagytunk hátra mint a jenkik 'Námban. Már rendesen "lelki-furkám" volt.

Aztán észrevettük a legkitartóbb vesztes alkatot akit valaha láttam. (Ismét elnézést kérek) 

Az Úriembert először a Batthyány térnél fedeztük fel. Igen csak törölgette a homlokát, és bőszen "bazdmeg"-elt amikor megtudta, hogy nem fér fel. A hajó elindult, Ő pedig kocogóra vette. Aztán találkoztunk vele a Szent Gellért térnél, ahol szintén nem fért fel.

A következő kikötő után az A38 következett. Kitekintek a hajó oldalán és láss csodát, Emberünk ott áll. :) Csorgott róla a víz. Majd közölték vele, hogy nincs leszálló ezért a hajó ki sem köt igazából...

03..JPGNagyobb méret!

Aztán Haller utca, és a Kopaszi gát végállomás. Azt hittem hogy rosszul látok.... mit tippeltek ki várakozott türelmesen a megállóban? Bizony bizony, a mi kis "forest gump"-unk toporgott a bejáratnál. Végre Révbe ért, felszállhatott, felfért. Most már minden rendben lesz. A haverja már fent ült és neki mesélve hallottuk mi is mi történt. 86-os busz, meg futás. Így sikerült elérnie a hajót, a végállomáson. :)

05.JPGNagyobb méret!

Aztán a visszafele úton el kezdett füstölni a hajó, és mindenkinek le kellett szállnia a Szent Gellért térnél. Az álmok összetörtek.

04.JPGNagyobb méret!

Így esett hogy hajóval mentünk, de metróval kellett jönnünk, és mi is loser-ek lettünk. :)

DE MINDEN TISZTELETEM A BKV-VAL DACOLÓ, KÜZDŐ, TISZTESSÉGES EMBERÉ!

06.JPGNagyobb méret!

A bejegyzés trackback címe:

https://ubisali.blog.hu/api/trackback/id/tr84626640

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ez a hajó elment... 2012.07.10. 02:26:00

 Arra jártunk, odamentük - nem ott volt. Mi az? IGEN! A BKK féle hajós átverősdi.Petőfi tér nevű állomás, tűző nap, tucatnyi várakozó. 16 óra 35 perc. Észak felé próbálnánk ki a hajót - ha már épp a Viagdó tér környékén járunk. Villamosaluljárón á...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jack__Bauer 2012.07.04. 09:18:38

"Ingyen hajókirándulás", mi? Te tényleg elég "loser" vagy apám... :DDD

Euro Péter 2012.07.04. 09:19:59

Köszönet a bejegyzésért, megspóroltál nekem egy utat.

Reggie 2012.07.04. 09:20:50

Sokkal jobb lenne, ha a hajon csak bent lehetne tartozkodni es az ablakok tejuvegbol lennenek, valamint a nyugdijasnak es 6 even aluli gyereknek nemhogy olcsobb, hanem felaras lenne. Igy arra lehetne hasznalni amire kitalaltak: KOZLEKEDESRE.

hami · http://toriblog.blog.hu 2012.07.04. 09:22:58

észrevettük, visszafele, és nem pedig észre vettük, vissza fele.

Virt02 2012.07.04. 09:23:25

Miért vannak bent asztalok? Legyenek rendes ülőhelyek és mindenki felfér.
Vagy azt el se bírná a hajó?

fogyókúra 2012.07.04. 09:23:26

Azért mindig ledöbbenek, hogy a BKV buszok lerohadnak, a kék metró füstöl, a sínek törnek, a 4-es metró fasorban sincs, és a BKV-nak VAN PÉNZE hajókat üzemeltetni (amiről mindenhol azt olvasni, hogy jó esetben 0 szalldós vagy veszteséges) azért, hogy az emberek BKV bérlettel (vagyis gyakorlatilag BKV szempontból ingyen) hajókirándulhassanak...

:-O

Pepibubó 2012.07.04. 09:28:09

Jellemző, ahogyan a járatról "tudósító" hazai hírblokád 90 %-ban elhallgatja, hogy a BKV hajójáratának többszáz-milliós költségét 90 %-ban az EU fizette.

Ahogyan az EU évi több száz- (ezer) milliárd forintnyi, hazánknak adott támogatás is szinte titok a hazai médiában.

Éljen a nyugatellenes propaganda! "Jó" az nekünk.

NGabor 2012.07.04. 09:30:08

Minden csoda 3 napig tart. A Budapestiek végigmennek egyszer, mert van bérletük, de aztán pangás jön, mert mindentől lassabb. De talán a turisták nyáron ezzel fognak hajózni, mert olcsóbb. Az fix, hogy aki a hajón volt az nem időpontra vagy munkába ment.

Gyors és gépkocsivezető 2012.07.04. 09:30:58

@Reggie: Közlekedésre alkalmatlan, mint azt a múltkori indexvideós riport megmutatta. Földi-BKV-val 50 percet vert rá emberünk végállomástól a másikig, szóval aki erre száll, az kirándul.

Gera 2012.07.04. 09:31:27

Valahogy éreztem, hogy hiába van rengeteg hely ezeken a hajókon, nem lehet úgy megtölteni őket, mint egy buszt, mert instabillá válnának.

Virt02 2012.07.04. 09:32:41

Azért arra mindenképpen jó, hogy változzon az a helyzet, amit a posztoló is írt: elég gáz, hogy a lakosság óriási százaléka (beleértve őt is, meg engem is) sosem ült még hajón...!

Pierr Kardán 2012.07.04. 09:33:02

@fogyókúra: "a kék metró füstöl"

Mint láttuk, hajó is füstöl. Megállpítható, hogy a világon minden füsttel működik,mert ha kijön belőle a füst, akkor nem működik tovább :-)

Egyébként helyes, hogy bérlettel ingyen lehet rajta utazni, pillanatnyilag így biztosítják a megfelelő ár / érték arányú szolgáltatást.

Lesz ez még jobb is, nem kell mindjárt temetni a dolgot, senki sem úgy születik, hogy pl. okos kommenteket ír a blogokba :-))

Brian Cohen 2012.07.04. 09:37:12

A blogger egyáltalán nem a szabolcsi származása miatt nem látott még hajót. Csak nézz a térképre! Tisza, Túr, Kraszna csak úgy kapásból. Arrafelé van az ecsedi láp is. Vagy nagyon helybenülő a blogger - de akkor most mennyit számítanak a benyomásai - vagy csak stíluselemként adja ki magát szabolcsinak.

pán-európai romastratéga 2012.07.04. 09:38:12

kibaszott gecik, nektek semmi nem jó

Dexxter182 · http://ubisali.blog.hu 2012.07.04. 09:39:54

@Brian Cohen: Nyírségi vagyok, arra kevés a víz :) munkás család sarja :) Anyukámék még a "Balatonon" sem voltak soha :) Ezek szerint Te még nem jártál arra :)

Virt02 2012.07.04. 09:41:12

@Brian Cohen:
"A blogger egyáltalán nem a szabolcsi származása miatt nem látott még hajót. Csak nézz a térképre! Tisza, Túr, Kraszna csak úgy kapásból. Arrafelé van az ecsedi láp is."

És azokon van egyszerű és olcsó hajókázási lehetőség?
Nem a vadevezősöknek, vitorlázóknak, pecásoknak stb. hanem csak az átlagembernek.

untermensch (törölt) 2012.07.04. 09:42:08

Iszonyat, ahogy írsz meg amilyen szavakat használsz. Ez nem szabolcsi nyelv, ez valami elbaszottul erőltetten lazáskodni akaró, nevetséges szleng, stilisztikai katasztrófa. Komolyan, neked nem kéne blogolnod.

jeriko 2012.07.04. 09:43:46

Egyetlen metró/villamos/HÉV kocsiba több ember fér, mint egy hajóra. Azokra elég egy vezető, a hajóra kell minimum 3 fős személyzet. Cserébe a hajó átlagsebessége harmada a többiekhez viszonyítva.

Azt nem értem, ha a BKV amúgy is masszívan veszteséges, akkor miért kell ilyen "kirakat" projektekbe önteni a pénzt, ami nyilván sokkal veszteségesebb mint maga a BKV.

Nem a hajózás ellen vagyok, de akkor az legyen külön cég, külön elszámolással, piaci alapokon. Ha a turistákra alapoznak, az nagyon helyes, de kezeljék is úgy. Jelen formájában a hajózás semmi más, mint "cirkusz a népnek", pénznyelő látszat beruház, cukormáz.

2012.07.04. 09:43:49

@NGabor: mindenNÉL úgy érted. Hogy itt mindent 3x kell elolvasni mire rájövök mit akartatok írni...

dr. Bubó 2012.07.04. 09:44:33

gondolom dávid vitéz elmondta minden fórumon, hogy köszönjük az EU-nak (labancok) a 90% kölcségek kifizetését...

2012.07.04. 09:45:36

Ezt is magyar módra sikerült megoldani?
Bangkokban például jól működik, a hajó 1 perc alatt kiköt, az emberek gyorsan fel-le szállnak, jegyet a hajón lévő kalauz adja. A leggyorsabb közlekedési eszköz, ha a folyó mellett van dolgod.
A hajók szélesek és laposak, nem csak egy ajtón lehet ki-be szállni, nincsenek asztalok, tömegközlekedésre használják, nem kirándulásra, bár annak is élmény.

Reggie 2012.07.04. 09:47:49

@Gyors és gépkocsivezető: Hat az indexvideok aztan hihetoek:) Foleg, hogy csak eszaki iranyban mertek meg, deli iranyban teljesen mas a helyzet.

2012.07.04. 09:49:07

Én szabolcsi vagyok, Tokajban van kirándulóhajó, márpedig oda szinte minden szabolcsi eljut, aki nem csak a téesz-kocsma-otthon háromszögben éli az életét.
Repülőt látott már a blogger, mert repülőtérből is kevés van arrafelé?

dr. pretender 2012.07.04. 09:49:10

@Virtusblog: még a tihanyi kompon sem?...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.07.04. 09:49:51

Egyszerű a megoldás: a nyári főszezonban fel kell emelni a jegyárat a duplájára.
Máris kevesebb a turista.

A 65 éven felüliek ingyenes utazását is el kellene itt felejteni, valószínűleg ne hajóval mennek orvoshoz meg a piacra.

goodjohnwin 2012.07.04. 09:50:21

az angol "loser" (vesztes, szánalmas) szónak van a magyarban meghonosodott verziója, ami nem néz ki hülyén magyar szövegkörnyezetben: lúzer.
Ráadásul ez a változat egyértelműsíti a szó hangulatát, csak a szándékolt értelemben lehet használni, ellentétben a vesztessel.

csak egészen ritkán vagyok nyelvtannáci :)

narmer 2012.07.04. 09:51:59

@Dexxter182: Nana,. Mátészalkán érettségiztem: Gergelyugornya( ott folyik a Szamos össze a Tiszával), Szamos, Kraszna,Tisza, Túr.Nemtom milyen elképzeléseid vannak a vízről, meg arról a ladikról ami majd minden pecázó családnak volt.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.04. 09:52:36

Azért ez valahol jellemző. Az összes hozzászóló fikázza a hajókat, miközben mindenki utazna rajta.

Olyanról még senki nem hallott, hogy be kell állnia a dolognak, elvégre egy hajó közlekedése nem 2 fillér.

Egy gratulációt nem kapott Tarlós, holott az EU-s támogatásból kitalálhatta volna azt is, hogy épüljön egy kurva nagy holokauszt emlékmű.

Virt02 2012.07.04. 09:52:39

@dr. pretender:
Jó, lebuktam: valójában egyszer, gyerekkoromban voltam a Balatonon egy hajón :)

De a lényeg marad: az átlagember életéből ez eléggé kimarad.

misi46 2012.07.04. 09:57:27

@hami: ...és "visszafelé", nem fele.

Itt az IMF, Orbán takarodsz végleg, azt igérted? 2012.07.04. 09:57:36

55 éves, 12 éve rokkantnyugdíjas több diplomás építész vagyok Baranyában.
A felbérelt, parancsot teljesítő fideszes orvosok most vették el a rokkantnyugdíjamat.
Orbán szarházi Viktor!
Hová a jó fideszes anyádba terelsz engem vissza ebbe a munkanélküli világba? Hol tudnék dolgozni miből fizetem a törlesztéseim, a 3 gyerekem taníttatását?
Aljas, sunyi, álszent, embertelen banda.
Legyél rokkant Orbán Viktor!

T mint T 2012.07.04. 09:59:47

Eleinte nagyon lelkesedtem a temaert, de most hogy ezt megirtad (es sajat csaladi tapasztalatot is megosztottak velem), lehet, hogy megsem fogom kiprobalni. Ezert kosz.

Kicsit OFF, de most olvasom az index.hu-n, hogy atfestik a BKV buszokat "elavult sotetkekrol" egyszinu, feltuno "nem bugyikek, hanem egkek" szinure.
Bar szerintem, ezt leginkabb egszinkeknek hivja a magyar nyelv, megsem ebben latom a problemat: attol tartok, nem tul sok ismerettel rendelkezik az az ember a BKK-nal, aki azt hiszi, hogy egy kis kek festek egyben fogja tartani a lerohadt buszokat.

Az uj lathatosagi melleny a buszokon akar kivanatos is lehet egy jo koltsegvetesu cegn eseteben, de itt talan egy-ket csavarnak, uj motornak jobb helye lett volna a szukos koltsegvetesben, mint a festeknek s a festo-szakiknak.

eax_ 2012.07.04. 09:59:49

@NGabor: "Az fix, hogy aki a hajón volt az nem (...) munkába ment."

En igen. :)
Nem lenne ez hulyeseg, felszallsz, laptopot elo, mire beersz, a melo felevel kesz is vagy. Csak annyi modositasra lenne szukseg, hogy legyen egy picit dragabb, es ne legyen ingyenes a nyugdijasoknak sem.

blablabla123 2012.07.04. 10:00:15

oszt szabolcsiként hogy van bkv bérlete a poszt tolónak?

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 10:03:26

@Virtusblog: "Legyenek rendes ülőhelyek és mindenki felfér."

Kevered az (elcseszett) hangulatjavító intézkedést és újabb közpénzlenyúlási lehetőséget a közlekedési megoldásokkal.
Nem mondom, hogy ne tedd, hiszen pontosan ezt várják a fijúk, csak ne vidd túlzásba, mert azért meg komonista hazaáruló leszel.

Dexxter182 · http://ubisali.blog.hu 2012.07.04. 10:04:03

@blablabla123: üdv, egy ideje már Budapesten keresem a kenyerem, ezért "fussa" bérletre. :)

2012.07.04. 10:04:42

@blablabla123:
Erről egy régi vicc jut eszembe.
Két munkás beszélget egy építkezésen:
-Te pesti vagy?
-A hát.
-Aztán hun laksz?
-Hát a munkásszállón.

Brian Cohen 2012.07.04. 10:07:00

@Virtusblog: "..És azokon van egyszerű és olcsó hajókázási lehetőség?..." Változatlanul nem a szabolcsiság akadályozza szerinted sem. Kérlek ne mondd, hogy ha akarja egyszer az életben nem hajókázhat egy szabolcsi a Tiszán! Szabolcsiként is kikérem magamnak!

Nervus 2012.07.04. 10:07:06

Lehet, hogy van benne valami, de szerintem a BKV is sejtette, hogy ez inkább sétahajó lesz, mint tömegközlekedési eszköz...
Másrészt a "loser" szótól rosszul vagyok, egyrészt van erre egy normális magyar szó, másrészt nagyon gáz.

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 10:07:37

@Virtusblog: "Azért arra mindenképpen jó, hogy változzon az a helyzet, amit a posztoló is írt: elég gáz, hogy a lakosság óriási százaléka (beleértve őt is, meg engem is) sosem ült még hajón...! "

Mindig éreztem, hogy Horn Gyula 65 év feletti ingyenrepülőzési szövegének az etetésen felül kell racionális háttérrel bírnia.

Roy 2012.07.04. 10:07:37

@Pierr Kardán: A metrónak talán nem kellene füstölni, mert árammal megy nem szénnel se nem dizellel. Amennyiben füstöl az már veszélyes.

dr. Bubó 2012.07.04. 10:08:06

@T mint T: most ez komoj???

rohat büdös zsidó komcsi fides mafia átfesti a buszokat????

követelem hogy maraggyon sötét kék!!!!
követelem hogy Lágymányosi híd legyen ujra !
(ugyse írták át a legtöbb hejen -még)

Roy 2012.07.04. 10:09:47

@T mint T: Ez nem is bugyikék, hanem bilikék. Újrafestés meg takarja a rozsdát egy darabig.

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 10:10:43

@jeriko: "Azt nem értem, ha a BKV amúgy is masszívan veszteséges, akkor miért kell ilyen "kirakat" projektekbe önteni a pénzt, ami nyilván sokkal veszteségesebb mint maga a BKV."

1. EU adja a pénz jelentős részét.
2. A maradékot az adófizetők.
3. Aztán a pénzt a BKV illetve a fenntartója költi el úgy, hogy itt még utaslétszámot se kell produkálni.

Tessél összerakni az elemeket!

Brian Cohen 2012.07.04. 10:13:46

@Dexxter182: "...Nyírségi vagyok, arra kevés a víz :) munkás család sarja :) Anyukámék még a "Balatonon" sem voltak soha :) Ezek szerint Te még nem jártál arra :) ...."

Nyírségi vagyok. Munkáscsalád sarja. Anyukámék voltak SZOT üdülőben a balatonnál. Felültem a vonatra és egy óra alatt Gergelyiugornyánál voltam a Tiszán. A balsai Tisza-part is elérhető volt.

Nem szégyen ha otthon ültél, de - ha nem haragszol - hajózási és utazási ügekben nem tartalak mérvadónak.

Virt02 2012.07.04. 10:14:41

@Brian Cohen:
"Kérlek ne mondd, hogy ha akarja egyszer az életben nem hajókázhat egy szabolcsi a Tiszán!"

Ha AKARJA... hát nyilván sok mindent csinálhat az ember, ha nagyon akarja... Ezért írtam azt, hogy "egyszerű és olcsó lehetőség" van-e arrafelé.

Mint ahogy itt vagyok Pesten én is 20 éve, itt folyik a Duna - de még sosem volt lehetőségem hajón utazni. Igen, ha nagyon akartam volna, akkor nyilván lett volna lehetőség, gondolom eddig is voltak kirándulóhajók errefelé stb.

@dr. mesterseges szinezek:

Mindenáron politikát akarsz látni a hozzászólásaimban? :)

Roy 2012.07.04. 10:15:47

@fogyókúra: A hajók meg majd elsüllyednek.
Ezek sincsenek jobb állapotban, mint a buszok, metrók.

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 10:16:33

@Anti Anyag: "egy hajó közlekedése nem 2 fillér. "

Nem bizony... nehéz kifizetődőn csinálni, alternatív utakra bérletet vásárló utasokkal meg lehetetlen.

Hogy mennyire drága mulatság, azt tudja az, aki pl. Vácnál vagy Horánynál átkel a kompon.

kamasuka 2012.07.04. 10:18:40

@Gyors és gépkocsivezető:
De ha idejön a legújabb szuperprodukció forogni, esetleg beáll vagy három híd, lesz heti öt melegparádé, napi egy taxisblokád, akkor esetleg a hajó is jól jöhet majd, szóval ne írjuk le! :D

webnazi 2012.07.04. 10:19:41

Ha a rém deficitesnek mondott sétahajó BKV bérlettel is elmegy és mindez a többek szerint barátian olcsó mint sétahajó, akkor a Budavári Sikló használatára miért nem jó ugyanaz a bérlet, és az az 5 perc, amely idő alatt felér (vagy leér), arra a viteldíj miért kerül 600 forintba (vagy talán 800?)
Magyar ember igazából meg sem tudja fizetni - s akkora látványt sem igazán nyújt, hogy valójában megérné az árát.

webnazi 2012.07.04. 10:23:08

@roli101:

Nem egészen úgy van ám!
Két szabolcsi melós találkozik Pesten, aztán beszélgetnek.
Pösti vagy komám?
- aa háát!
- osz hun laksz?
- munkaasszallason ...

Szőnyegtáska 2012.07.04. 10:23:12

@Gera: nem instabil, csak nincs elég mentőmellény...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2012.07.04. 10:23:23

@Reggie: és akkor tök üres lenne az összes hajó, igen.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.07.04. 10:24:26

jó kis írás ez, de ettől függetlenül mi is ki fogjuk prószálni!

Rwindx 2012.07.04. 10:24:30

@Semjén édes, miben indulsz a melegolimpián?:
Amputálták a kezeidet 43 éves korodban és nem tudsz tervezni? Vagy mi? Ez esetben megértelek, bár kiváncsi vagyok hogy hogyan kommentezel... vagy éppen valamelyik pártközpontól nyomod a hülye szöveget remélem nem közpénzből.

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 10:26:50

@Virtusblog: "tt vagyok Pesten én is 20 éve, itt folyik a Duna - de még sosem volt lehetőségem hajón utazni."

Ha 1-2 évvel régebben élnél ott, lehetett volna, csak már akkor is tudták, hogy durva drága az az olcsó - pedig akkor a hajók még nem álltak meg minden kikötőbaknál - és lemondtak az egészről. Kellett hozzá egy ideológiai alapú maffia, hogy újra beinduljon.

Részedről ez lehet, hogy nem politikai, sőt igazán azok részéről sem, akik megcsinálták. A politikának ui. csak marginális része a lopás (jobb helyeken), a lényegi része racionális - de itt erről szó sincs. Ez a Duna 4-es metrója.

Karipapa01 2012.07.04. 10:28:07

Kipróbáltad: neked nem jó. Legközelebb menj taxival, a hajóval pedig majd azok közlekednek, akiknek jó. Hidd el, akkor is tele lesz. Ja, olyan meg még soha nem fordult elő, hogy valaki a buszra sem fért fel! Hogy ez mennyire költséges a BKV-nak, azt talán nekik kellene felmérni. Lehet, hogy a hajón több a személyzet és drágább a karbantartása, de az is lehet, hogy ez valahol megtérül. Felsővezeték és sínpálya karbantartás villamosnál, gumikopás, útrongálás autóbusznál, nincs forgalmi dugó, alacsonyabb a belvárosi légszennyezés stb. lehetne sorolni.

webnazi 2012.07.04. 10:29:40

@Semjén édes, miben indulsz a melegolimpián?:

"55 éves, 12 éve rokkantnyugdíjas több diplomás építész vagyok Baranyában."

Kicsit számolunk ---
Vagyis akkor 43 évesen már nyugdíjba mentél? És mi voltál előtte? Tán rendőr?
Ha igazi építész voltál, s diplomás, akkor mitől lettél ennyire rokkant? Elhúzta a válladat a ceruza vagy a vonalzó? Esetleg téglákat hajígáltál építkezésen napszámba?
Hagyjuk mááá a meséét! Szerintem sumákban megkentél egy orvost, hogy nyilvánítsanak rokkanttá, és akkor lehet még sutyiban a milliókat zsebre kaszálni ... Így épült fel valamikor az egész Balaton-part ...
- oszt most lebuktál az orvosi felülvizsgálaton. S akkor persze mingyá jön az "orbánozás".

Inkább szégyeld magad! Hát szabad ilyet csináni?

kamasuka 2012.07.04. 10:30:26

@Semjén édes, miben indulsz a melegolimpián?:

"55 éves, 12 éve rokkantnyugdíjas több diplomás építész vagyok Baranyában.
A felbérelt, parancsot teljesítő fideszes orvosok most vették el a rokkantnyugdíjamat.
Orbán szarházi Viktor!
Hová a jó fideszes anyádba terelsz engem vissza ebbe a munkanélküli világba? Hol tudnék dolgozni miből fizetem a törlesztéseim, a 3 gyerekem taníttatását?
Aljas, sunyi, álszent, embertelen banda.
Legyél rokkant Orbán Viktor!"

A "többdiplomáddal" építészként!!! nem tudsz elhelyezkedni Baranyában? Mert ha dolgozol, akkor akkor nem hinném, hogy a rokinyugíj volt a családfenntartó jövedelmed, max jó volt hiteltörleszésre ...

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 10:30:37

@Karipapa01: "Hogy ez mennyire költséges a BKV-nak, azt talán nekik kellene felmérni. "

Szent együgyűség...

Karipapa01 2012.07.04. 10:32:16

@dr. mesterseges szinezek: "Szent együgyűség..."

Mármint mi?

mirx 2012.07.04. 10:33:39

A bkv kicsit körülnézhetne zürichben, hogy hogy is működik a bérlettel hajón történő hazajutás... felszállnak százan, beszállnak még százan, meg még van 50 turista, ennek ellenére pincér van, aki ha kell, sört hoz, ja, meg 25 perc alatt a tó déli feléig el lehet jutni, gyorsabb, mint a vonat. (ami svájcban nagy szó.)
ja, hogy bazi nagy szárnyashajókat járatnak? vajon miért?

Long R3 IGF-1 2012.07.04. 10:34:35

"Nem lenne ez hulyeseg, felszallsz, laptopot elo, mire beersz, a melo felevel kesz is vagy. "
Wazze arra a 2 órára jársz be dolgozni? :))
Ha meg nem tetszik a nyugger, vegyél magadnak jachtot.

Tryst 2012.07.04. 10:36:18

Trolls. Trolls everywhere... :)

dean23 2012.07.04. 10:38:54

Azért csak kiderült, hogy akkora az érdeklődés, hogy volna értelme pénzt tolni a dunai tömegközlekedésbe! Egyszerűen a budapesti Dunán utazni cool!

jocóka 2012.07.04. 10:39:00

@Gyors és gépkocsivezető: aha, akkor nézzünk egy olyat, ahol nem lehet egy metró + egy villamos kombóval végigmenni, és mondjuk folyásirányban: a batyi-boráros útvonalon a hajó menetideje 22 perc, ezt nem tudod más bkv-vel gyorsabban megtenni, kocsival lehet, hogy gyorsabb, de ott még legalább öt-tíz perc, mire találsz parkolóhelyet, max a bringa veszi fel vele a versenyt...

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 10:44:12

@Karipapa01: Majd a BKV eldönti, hogy mi éri meg... majd a főváros eldönti, hogy 100%-ban állja-e a veszteséget, vagy inkább 110%-ben, hogy fejleszteni is lehessen a ráfizetésést, a t. ház eldönti, hogy a fővárosnak mennyivel ad több pénzt a BKV miatt - Te meg tapsolva fizeted az egészet.

Hát ez a szent együgyűség.

(Megjegyzem, ez a Vitézi Dávid basztatta a VEKE élén joggal az előző koalát és fővárost azért, mert a kisebb kapacitású 4-es metróba ölte a pénzt az adott terület felszíni fejlesztése henyett.
Hát most meglett egy jó nagy kapacitású vonaluk.)

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2012.07.04. 10:45:13

Gyerekek... picit meg kéne tanulni értékelni azt, amit kapunk, hiszen ezt most nagyon jól kitalálta a BKV!

Karipapa01 2012.07.04. 10:45:19

@mirx: "ja, hogy bazi nagy szárnyashajókat járatnak? vajon miért?"

Valószinüleg azért, mert ott ez egy bejáratott, elfogadott közlekedési forma. Az lenne az igazi baromság, ha a BKV hirtelen vásárolna egy csomó nagy befogadóképességű szárnyashajót ( nem 10 fillér!), aztán fél év múlva kiderülne, hogy nincsen rá igény. Ezt felmérni viszont nem egyszerű dolog, csak olvasd végig a blogot.

Drago Brutic 2012.07.04. 10:46:02

Kedves posztoló! Én meg egy nagyképű pesti vagyok, aki kurvára unja, hogy sok vidéki ideköltözik, aztán folyamatosan nyávog. Ha annyira szar itt minden, minek kellett feljönni? Szabolcsban biztos minden szebb/jobb/gyorsabb, és nincsenek "loserek". Ez a hajózás az elmúlt évek legjobb ötlete, amit kitaláltak.

deku82 2012.07.04. 10:48:18

Javaslatom:
A jelenlegi bérletekkel ne lehessen utazni. Tudtommal van kerékpár matrica havi bérlethez. Legyen hasonló: aki hajóval akar járkálni, vegyen hajómatricát mondjuk havi 1 ezresért.

elkoltozott. 2012.07.04. 10:49:20

@roli101: Na pont ezt akartam irni. Nem is ertem miert nem mentek a BKVsok olyan helyekre elemezni ahol ennek hagyomanya van. Ami itt van az vicc. Komoly hajok kellenek ide nem ilyen szarok. 5 15 perc mig kiköt? Jesszusom.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.04. 10:49:35

Ez a hajó egy nagy faszság!
Minek pl az A38-hoz és a Borárosra is megálló?
Mire kiköt a ladik, azalatt simán átgyalogolok a hídon, vagy akár átúszok a Dunán annyi idő alatt...

Long R3 IGF-1 2012.07.04. 10:49:56

Amúgy tegnap a Meder utca és a Gellért tér között 10 percet késett a járat. Ma ugyanott 18-at. 46 perc helyett 64. Lehet, hogy fordítva nézte a kapitány a menetrendet, amit a BKV honlapból kiindulva nem is csodálok. Ott az északot és délt teljesen összekeverik. Láttam is az Újpesti öböl bejáratánál az egyik hajót az Árpád út felé battyogni, miközben az volt rá írva, hogy "Déli irány" :))

Karipapa01 2012.07.04. 10:50:15

@dr. mesterseges szinezek: Na akkor: az biztos, hogy a BKV-t fejleszteni kell, mert azt már tudjuk, hogy ezzel a járműparkkal és kiszolgáló egységekkel csak nő a veszteség. Ha fejlesztenek, akkor pedig " Te meg tapsolva fizeted az egészet." velem együtt. Szerinted mit kellene fejleszteni? De most olyasmit mondjál, amit az EU is támogat, mert tisztán saját pénzből kevés lenne a fizetésünk!

dr. Bubó 2012.07.04. 10:52:02

javaslom a metrot és a hajót keresztezve TENGERALATTJÁRÓ járatot indítani...

az elárasztott metro alaguttal még a pályaudvarok is bekapcsolhatók...

dr. Bubó 2012.07.04. 10:53:53

a poszthoz csak anynit hogy ez nyilvánvalóan egy turista járat... egy qva olcsó proli városnéző sétahajó... de kell a szerencsétlen zombiknak vmi kis szórakázás... akár ingyé is... a nyugger is sokat dolgozott (korábban) így megérdemli...

helikopterjárrat? vagy repülö? egy bkv jeggyel?

idiesel 2012.07.04. 10:55:27

Jajj tényleg hagyd a fasz'ba ezt az egészet, nem kell blogolnod. Sőt tiltani kéne. fussa. Az baszki, fussa.Semmi gond, ha valaki egyszerű, de könyörgöm ne hangoztassa!

tede 2012.07.04. 10:56:39

Kezdeti lelkesedés. Az index már leírta, hogy metró villamos busz kombinációk gyorsabbak, ergó, aki a pontból akar b-be eljutni az nem a hajót választja. ellenben a hajókázás kellemes, így nyáron főleg és aki nem siet kipróbálja.
Később már nem lesz annyi utas, de szerintem erre most ne b..sznnak el egy csomó pénzt, hogy még hajókat állítanak be, mert a pesti ingyen akar hajókázni egyet.

Mérges 1234 2012.07.04. 10:59:45

Nekem egy mai hír durvább,miszerint átfestik a buszokat.

Tehát mostmár nem sötétkék ótvar szar uszok fogják ontani a fekete gyakrabban kék füstöt, hanem világoskék buszok....

Egy busz festése jópárszázere Forint, hát nem tudom de talán jobb lenne ezt a pént motorfelújításra költeni.

Dexxter182 · http://ubisali.blog.hu 2012.07.04. 11:02:03

@idiesel: Ne szopassatok már, eddig az volt a gond hogy nem gyakorlom a dialektusom :)
olyan ez mint a Brian Életében: "Valakinek nem lehet a kedvére tenni!"

Arbet 2012.07.04. 11:02:10

Én már írtam a bkv-nak, hogy menjenek a jó édes-be. Festegessék át a feleségük csipáját saját költségen, ne pedig a buszokat az én befizetett becsületes adóforintjaimból.

Írjon neki mindenki.. spam-eljük tele, ha már mást nem tudunk ellene tenni.

Karipapa01 2012.07.04. 11:07:43

@Arbet: Mindenképpen le kell festeni, mert szinte valamennyi busz rohad! Javítgatják, lefestik. A bugyikék festék sem drágább, mint a sötétkék.

eax_ 2012.07.04. 11:07:49

@Long R3 IGF-1: "Ha meg nem tetszik a nyugger, vegyél magadnak jachtot. "

Az lesz. :/

Elijah_Baley 2012.07.04. 11:18:56

aki szerint ez a blog erőltetett és nyelvi szempontból igénytelen, annak tuti nincsnek informatikus haverjai...
szerintem egész jó.
még több sörtesztet(flakonosat) a népnek!

idiesel 2012.07.04. 11:20:15

@Dexxter182: Na alakul haver! Én nem sipoltam a dialektusod miatt. :) De ez a hangvétel már jobban tetszik.

innovation 2012.07.04. 11:21:58

Hát, nagyon szomorú vagyok, hogy szabolcsi létedre így lehúztad az utat. Magam már hétfő óta ezzel járok munkába. Leírom a véleményem:

Többnyire pontosan indult a kikötőből, tiszta. Versenyképes a szárazfölddel akkor lenne, ha gyorsabb lenne a kikkötés és nem kellene mindig folyásiránynak kikötni. A befogadóképessége ezeknek a hajóknak kicsi, mert nem "hetesbusznak" találták ki őket. Ha a BKV beszerzett volna katamaránokat, amelyek gyorsak, nagyon a befogadóképességük, akkor lehente rajta időt nyerni - és ugye a panoráma.

Az ingyen utazás illúzióját meg azért fasság keltened, mert bérlettel lehet rajta utazni, ami 9800 HUF, a jegy meg 400. Ahogy a kettes villamosra is. Akkor arra is rásütjük, hogy turistavillamos? Eszem megáll!

Nyilván ha megmarad a lelkesedés a budapestiekben és marad a nagy számú utazó, akkor lehetne fejleszteni és tényleg alternatívát jelentene. Mondjuk ha Újpest, Meder utcától lenne egy express járat, amely csak a Batthyány téren, a Petőfi hírnál, aztán a Kopaszin állna meg, sokaknál bejönne. Több helyen a megállók is messze vannak a BKV többi járataitól (pl. Petőfi tér).

Nyilván tanulni és tapasztalni kell még, de egyáltalán nem gondolom luxusnak, ördögtől valónak és pénzkidobásnak. Igenis szükség van vízi közlekedésre is, amely az agglomerációból is behozza az ingázókat Szigetszentmiklóstól Esztergomig. Mindezt gyorsan, kényelmesen, olcsón és kiszámítható módon!

Én azt mondom, örüljetek, hogy van ilyen és használjátok napi rendszerességgel!

kispestipeti 2012.07.04. 11:22:46

Lovas népből még a végén hajós néppé válunk. Azt gondolom, a kelleténél nagyobb (vissz)hangot és feltűnően nagy elvárást kapott az a kézenfekvő, triviális tény, ha egy várost egy nagy folyó szel ketté, akkor ott lehet hajóval IS közlekedni akár. Hogy ezt pont egy romjaiban küszködő, a napi gyakorlat szerint a szárazföldön szinte minden létező szolgáltatásába belebukó, azt elégtelenül végző cég "találta ki" az több, mint vicces. A jegyár politikájuk egyenesen öngyilkos és felelőtlen.(sebaj, majd év végén kipótolja az állam a kitermelt veszteséget) Aki pedig komolyan elhiszi, hogy egy hajójárat reális alternatívája lehet bármilyen szárazföldi közösségi közlekedésnek, annak javaslom, hajókázzon jó sokat, majd rájön a tutira.
Egyébként a poszt stíluselemeihez illően zárom soraimat: bizonyára lett egy fílingje annak a lúzernak azon a hajón.

bioLarzen 2012.07.04. 11:23:09

@Virtusblog: "elég gáz, hogy a lakosság óriási százaléka sosem ült még hajón...!"

Szia,
és ez miért gáz?

bio

innovation 2012.07.04. 11:24:08

@Arbet: Az a baj, hogy a hozzád hasonló gyökerekkel van tele ez az ország és a város is! Mind a BKK, mint a többi fórum kiemelte, hogy NEM JÁR TÖBBLETKÖLTSÉGGEL, mert az egyébként is átfestendő, felújítandó, újonnan beszerzendő buszokat festik át. Az ilyen átlag alatti magyarnak miért kell folyton károgni, huhogni, sírni és jajveszékelni???

2012.07.04. 11:25:03

Hamburgban is lehet hajókázni minden fele, a bérletek ott is érvényesek. Persze vízből is és hajóból is több van.

ZBR 2012.07.04. 11:28:11

@Virtusblog:
Hatóságilag ennyire van levizsgáztatva. Mentőfelszerelésekről, vészkijáratokról, stb. is szó van, nem olyan egyszerű téma ez.

Bár elvben nem is lehetetlen, mert az ún. Moszkva típusú hajókból is van rendezvény és kiránduló kivitel is. Csak azt kell látni, hogy ez így most azonnalira nem megy, hosszú távon pedig vélhetően elég lesz a jelenlegi kapacitás, ahogy leolvad a kezdeti lelkesedés. A hajó nagy előnye pedig épp a kényelem, nem biztos, hogy jó ötlet ezt elvenni.

@fogyókúra:
@jeriko:
2 fős a személyzet hajónként. Gazdasági szempontból minimális kiadás, főleg a metró/HÉV üzemeltetési költségeihez képest. Több nagyságrendbeli különbségről van szó.
Ezen túlmenően, a hajónak nem is célja ezek helyettesítése, kiváltása. Senki nem is gondolt erre. Ez egy plusz szolgáltatás, amit kapnak az emberek a bérletükért.

Egyébként az egy motoros hajóban ugyanaz a motor van, mint a buszban. Egyes típusokban két darab kisebb teljesítményű, másokban (pl. a videóban szereplő) csak egy buszmotor. A két motoros hajó értelemszerűen üzembiztosabb, mert kis késéssel, de egy motorral is tud haladni meghibásodás esetén.

Na most, akkor fogyasztás kb. ugyanannyi, mint egy busznál, de inkább kevesebb. A két motoros hajó két kanna gázolajjal elketyeg egész nap. Oda lehet menni, meg lehet kérdezni a Lágymányos és Budavár személyzetét.

Haladjunk tovább. Vannak nekünk külvárosi buszaink, amik nem a hajó intervallumában, hanem már reggel 4-től 23 óráig járnak. NAPI SZINTEN +6-8 óra üzemidőről beszélünk! Ez személyzeti szempontból lényegében plusz egy váltás! Kihasználtságuk nem csak ekkor, a peremidőszakokban, de egyébként is elég alacsony. Tudok mondani konkrét viszonylatot: a 39-es buszt például. Ott három busz van, pont annyi, mint ahány hajó a D11-esen. Az utasszámok tekintetében, 9-10%-os kihasználtsággal jár. Az életben nem fogja gazdaságilag megérni. És nem egy ilyen viszonylat van... Nem egy viszonylat van, ami - bár nem ilyen látványosan - de túl van dotálva. Gyakrabban jár a kelleténél. Ezek a költségek kumulálódnak és messze meghaladják a hajó költségét...

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt):
Ne tudd meg, hogy hányan rinyáltak, hogy itt és itt miért nem áll meg a hajó. Nyilván a szükségtelenebb, kisebb forgalmú megálló később megszüntethető lesz, de ehhez nem ártana látni egy egész évet. Egyetemistákkal, nyuggerekkel, szezonális hatásokkal. Ha valaki felvállalja persze azt az okádást, amit az utasoktól kap ezért...

innovation 2012.07.04. 11:32:27

@ZBR: nohát, végre valaki értelmesen is hozzászól és érvel. Köszi!

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 11:37:59

@innovation: "Igenis szükség van vízi közlekedésre is, amely az agglomerációból is behozza az ingázókat Szigetszentmiklóstól Esztergomig. Mindezt gyorsan, kényelmesen, olcsón és kiszámítható módon!"

Na, mostan már elárulom, hogy nem csak a Szentendrei-szigeten nőttem fel (amikor a MAHART és a dunai hajózás még létezett), de a Flottillánál is szolgáltam, egy pici aknásznaszádon, amelynek tempója csak a szárnyashajóétól maradt el, de vízi járműnek kifejezetten gyors volt - járműnek még az is durva lassú, még völgymenetben is.
Talán nem csoda, hogy nem ismerek embert, aki valaha arra használta volna a Verőcét vagy a Nagymarost, hogy Tahiból dolgozni menjen, pedig a busz ott nem úgy jár, mint a 86-os.
Esetleg a szigetmonostori ingázóknak jól jönne egy "zónázó", ha már a híddal kormányfüggetlenül átbták őket.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.07.04. 11:39:16

@ZBR: Jogos. Megjegyzem, gyerekkoromban, rendszeresen járt a "vízibusz", sima buszjeggyel. (Még lyukasztani is kellett rajta). Mindig azzal mentünk a Margitszigetre.

pucros 2012.07.04. 11:40:32

Na ez nagyon rossz értelemben "magyaros" poszt volt. Ugyanis:

1. A BKV tudniillik hétköznapokon A-ból B-be eljutás céljára szánja a hajójáratát, és nem arra, hogy ingyen szórakozzon, akinek bérlete van.

2. Most "kísérleti üzem" folyik, vagyis részben az igényeket mérik fel, részben pedig azt, hogy hol kell leginkább javítani a szolgáltatáson.

3. A hajó olyan jármű, amire nem szállhatnak fel akárhányan. Akkor sem, ha épp az emeleten kevesen vannak, mert nem a szabad négyzetméterektől függ a szállítható létszám!

Persze lehet, hogy ez a magyarázat nem elég, mert az alapokig kéne lemenni... Odáig, hogy mit jelent a demokrácia, mely szerint például a BKV nem valami elnyomó hatalom, aki ellen fasza dolog kurucosan lázadni (küzdeni, dacolni), hanem közszolgáltatást nyújtó vállalat, aminek a működésére MI dobjuk össze a pénzt, és MI választjuk meg azokat, akik döntenek az irányítása felől!

Ehhez képest most a paraziták nem azért száll(ná)nak fel, hogy A-ból B-be vezető útjuk során kipróbáljanak egy másik eszközt? Hanem mert bérlettel már ingyé' van? Aztán még nekik áll feljebb, hogy miért nem fér föl mindenki? Hát csak nem pont miattuk?
Ezzel az ingyenélő élősködő mentalitással éppen hogy szétbaszod az államodat, aztán meg szidod, hogy miért szolgáltat alacsony színvonalon? Mi az, hogy minden tiszteleted a BKV-val dacoló, küzdő, tisztességes emberé? Ha a jó kezdeményezéseket sem ismered el, és ahelyett, hogy partner lennél a fejlesztésükben, inkább akadályozod, akkor milyen alapon fejtesz ki kritikát?

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2012.07.04. 11:40:43

@Semjén édes, miben indulsz a melegolimpián?: "55 éves, 12 éve rokkantnyugdíjas több diplomás építész vagyok Baranyában.
A felbérelt, parancsot teljesítő fideszes orvosok most vették el a rokkantnyugdíjamat."

lol magyarul álrokkant voltál

innovation 2012.07.04. 11:41:25

@dr. mesterseges szinezek: OK, de kizárt, hogy ne legyen hegymenetben is versenyképes hajó... (kösz a hozzáfűzést, hasznos infok)

Long R3 IGF-1 2012.07.04. 11:42:07

"2 fős a személyzet hajónként. Gazdasági szempontból minimális kiadás, főleg a metró/HÉV üzemeltetési költségeihez képest."
Ezek szerint nem utaztál még ezekkel a hajókkal, mert akkor tudnád, hogy 6 (azaz hat) fő a személyzet. 50 utasra. A metró 1 vezetője meg elvisz 800 utast (feleannyi idő alatt.

dr. Bubó 2012.07.04. 11:48:05

BRÉKÓ BRÉKÓ

a villamosokat rózsaszínre festik !!!!

Long R3 IGF-1 2012.07.04. 11:50:25

"A két motoros hajó két kanna gázolajjal elketyeg egész nap."
Ahogy te azt hiszed öreg. Talán álló helyben.
"Barta Péter a BKV hajózási csoportjának vezetője érdeklődésünkre elmondta: a hajók óránkénti üzemanyag-fogyasztása 20-26 liter attól függően, hogy milyen sebességgel közlekedik a hajó."
www.tozsdeforum.hu/gazdasag/juliustol_hajoval_is_utazhatunk_munkaba

OftF 2012.07.04. 11:50:53

Látom sokan levágták, miről szól a poszt :DDDD

Köszi a beszámolót, én kipróbálom, de inkább megvárom, amíg lemegy a hájp. Mindenkinek jobb lesz úgy :)

dr. Bubó 2012.07.04. 11:53:41

szerintem a lovas közlekedést kéni visszahozni....

az ojjan romantikus lenne, az omnibusz tetején...

ja és a vízben vizilovakkal... nagyon jo...

lehetne taxi, vizitaxi, pl GONDOLÁKKAL...

qva jo... elárasztani az utcákat (tudom tudom megkezdték)

és mindenhol vizi közlekedés

Dexxter182 · http://ubisali.blog.hu 2012.07.04. 11:54:04

@pucros: tisztességesen dolgozok, tisztességesen adózok, tisztességesen megveszem a bérletet, tisztességesen utazok rajta, és rosszul esik, hogy nagyon sok ember lemaradt... Igazad van, én vagyok a parazita!

Nem panaszkodni akartam, szerintem ez a történet vicces ezért írtam le a barátaimnak :))

Dexxter182 · http://ubisali.blog.hu 2012.07.04. 11:54:47

@De gustibusaut bene, aut nihil: Köszi :) már dolgozunk az új teszten, auchan-os és egyéb flakonos sörök bevonásával :)

sembertius 2012.07.04. 11:54:47

Szerintem ez a hajójárat nagyon jó ötlet. Majd be fog járatódni, vesznek nagyobb, gyorsabb hajókat, és még jobb lesz. Ehhez viszont idő kell. Sok helyen működik ez jól a vízparti városokban. Nem is kell Bangkokig menni, ha ilyet akarsz látni. Elég elmenni Velencébe.

sembertius 2012.07.04. 11:56:42

Az álrokkant építész pedig szégyellje magát.

dr. Bubó 2012.07.04. 11:56:50

@sembertius: :))))))

pontosítsunk: MINDENHOL MŰKÖDIK...

itthon meg nem működik semmi...

ez én adómból ingyen szórakozás a nyuggereknek...

de tudomtudom semmi gond... megdolgoztak érte

2012.07.04. 11:57:07

Egy csecsemőnek minden vicc új!
A BKV húsz évvel ezelőtt már működtetett kishajó flottát, a "vizibuszokat" (Hapci, Szundi ...). Azután a rendszerváltáskor szépen leállt mert horribilis veszteséget termelt, és a városnak erre, mint közlekedési megoldásra egyáltalán nem volt szüksége.

Most újra kitalálták. Brávó! Éljen a szocializmus, éljen a Párt! Másra nem jó, mert a szolgáltatás megszüntetése óta nem változtak azok a körülmények amelyek a veszteséget okozták korábban.

dr. Bubó 2012.07.04. 11:59:24

"Heller utca"

igen? ezt is átnevezték?

biciklis bakter · http://hovamegyavonat.blog.hu/ 2012.07.04. 12:02:02

Én voltam a fent várakozó haver. :)) Végül a D11-essel Újpest lett a végállomás. Ő a Batthyány-n, én a Hallernál dolgozom, gondoltuk hogy lemegyünk a Kopaszira, aztán fölfelé. Így sikerült. :))

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.07.04. 12:02:33

@Dexxter182: Legközelebb olvasd el a táblát (rajta van a hajón) a befogadóképességről (fő), aztán számold meg az utasokat. Ha ez nem stimmel, akkor reklamálj a kapitánynál (aki a hajót vezeti).

Karipapa01 2012.07.04. 12:03:23

@Long R3 IGF-1: " A metró 1 vezetője meg elvisz 800 utast (feleannyi idő alatt."

A múltkor a tv-ben láttam, hogy Kínában olyan vasutat építenek, amelyiken 1 vezető sincs. Szinte ingyen van :-). Különben meg számold hozzá a kiegészítő személyzet létszámát, akik az állomásokat működtetik és a pályakarbantartókat, amiből a Dunán kevés van.

Dubito 2012.07.04. 12:04:10

Ha az ingyen sör végül mégsem valósult meg, az ingyen hajókirándulás legalább igen. És köszönhetjük mindezt az ország nagyvonalú, pénzzel bélelt szponzorának, a BKV-nak.
Akinek most már nemcsak a pesti utasok jóléte fontos, hanem a külföldi turistáké is. Akik az egyébként is megvásárolt BKV napijegyükkel is ingyen hajókázhatnak, minek dobjanak ki szegények többezer forintot a sétahajókon. A sétahajó társaságok meg majd jól tönkremennek.
Kis magyar abszurd.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.07.04. 12:06:21

@Dubito: "A sétahajó társaságok meg majd jól tönkremennek."
Szerintem azok szervezett utakból (szállodák, utazási irodák) éltek eddig is.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.04. 12:07:43

A sebességből én azt látom, hogy ismét egy értelmetlen kezdeményezés. Pedig akár jól is meg lehetett volna csinálni. De ha 3 perc menet után 15 perc a parkolás, akkor ott valami nem büfé!

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 12:08:58

@dr. Bubó: Továbbá el kéne gondolkodni azon is, hogy nyilván az operaháznak is nagyobb volna a forgalma, ha a kapunál csak fel kéne mutatni BKV bérletet, hogy az állatkertről (ne feledjük el, hogy akadnak (nem csak) szabolcsiak, akik életükben nem jártak ott!) ne is beszéljünk.
De én mégis inkább az operaházi belépést tartanám elsődlegesnek (esetleg egy alernatív operaház felépítése után), főként bál és évértékelés idején.
Aki bekívánkozik, nyilván nem tartaná rossz ötletnek - a többi meg úgyis csak huhog.

gregibroki 2012.07.04. 12:13:26

Jó lesz ez, minden csoda 3 napig tart.

ob.szerver 2012.07.04. 12:13:32

"Szabolcsi emberként, hajót csak filmekben láttam eddig"

Nem vagyok egy geográfus, de földrajzi tanulmányaimból úgy rémlik, hogy folyik arrafelé valami Tisza nevű folyó, ami állítólag hajózható is.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.04. 12:18:14

Azért kurvajó ez a fideszország.
Sorra döglenek be a buszok, ezek meg ahelyett, hogy a fontos dolgokra költenék a pénzt, hajójáratot indítanak, buszokat festenek át. Mer fussa... erre. Másra nem.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.04. 12:20:01

@T mint T: ja, látom, másnak is "tetszik" az ötlet. Jókruvaanyját a Vitézy családnak és rokonaiknak... hogy rohadna el élve mind, valami minden gyógyszerrel szemben rezisztens lepraféleségben!

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.04. 12:21:05

@kamasuka: mondd te faszfejű fideszbérenc! Fel is fogtad, hogy mit írt vagy csak sérti a gerinctelen lelkecskédet, hogy báncsák a viktorodat?

labi 2012.07.04. 12:23:12

Milyen jó, hogy valaki írta hogy ezen a hajón ingyen lehet utazni, csak bérlet kell hozzá...

Most már tudom, hogy a hajón kívül ingyenes a busz, a metro, a villamos és a troli is, hiszen ezekhez is csak bérlet kell....

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.04. 12:23:33

@dr. Bubó: remélem, lassú halálod lesz és anyád végignézi...

dr. Bubó 2012.07.04. 12:25:13

@A fidesz a betegek kiirtására készül: meséjj má...

miértelme az ingyennyuggerhajónak

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.04. 12:25:30

@Frengi: és a csőd szélén áll a tömegközlekedési vállalatuk?

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.04. 12:26:27

@dr. Bubó: amennyi a puszta létednek. Rühellem a tetves, nyugdíjas gyűlölő fajtádat, de nagyon.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.07.04. 12:26:36

@dr. Bubó: Mi értelme van az ingyennyuggerbusznak, villamosnak, metrónak stb...? :)

Inner Circle 2012.07.04. 12:27:30

Valaki tényleg azon csodálkozik, hogy nyáron, harminchat fokban sokan vannak egy viszonylag olcsó hajón a Dunán? Én meg a múltkor bementem a McCafé-ba, és előttem valaki jeges kávét kért, döbbenetes! :D Ha a kollegának a tömeggel van baja, nézze majd meg októberben, az újdonság varázsa nélkül, ellenben zuhogó esőben is. Ha akkor nem lesz tömeg, akkor gondolkozzon el azon, hogy az amúgyis veszteséges BKV-nak tényleg újabb hajókat kellene-e vagyonokért beállítania erre a néhány forró nyári napra, ha meg akkor is tömeg lesz, akkor meg új hajók kellenek, ergo miért kell fikázni a mostanit?

dr. Bubó 2012.07.04. 12:28:53

@dr. Kóser Malac: szavazat maximálás...

az eu csinálta ezt az ingyennyuggersétahajó járatot ?

maguknak... jönnek a német nyuggerek potyázni...

@Inner Circle: "viszonylag olcsó" ?????

ingyen nyugger hajó... ha nem jó...

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.04. 12:30:10

@Inner Circle: mert nem hoz bevételt, miközben a BKV a csőd szélén áll.

Globetrotter2014 2012.07.04. 12:30:18

Akzedeményezés jó, remélem a kritkákat nem támadűássnak veszik hanem figyelembe velik ha majd felülviszgálják a szolgáltatást.

Szerintem is van a hajóban potenciál. Lehetne arra is figyelni hogy a déli menetben (folyón lefelé) inkább tömegközléekedés, északra meg inkább sétahajózás a sebességkülönbsgé miatt. Esetleg összehangolni P+Rrel.

Számos városban tudatosan kombinűlják más közelekdési formákkal (pl vonattal, p+r-rel) a városi tömegkozlekedést, sokkal ahtékonyabbá lehet tenni apróságokkal.

Long R3 IGF-1 2012.07.04. 12:31:51

@Karipapa01: (Vitézy Dávid)"A Tőzsdefórum kérdésére elmondta, hogy a felszíni kötött pályás közlekedéshez képest másfélszeres a költség a hajók esetében."
A metró biztosan drágább, bár, ha azt vesszük, hogy a hajók csúcsidőben elvisznek vagy 200-250 embert 24 fő személyzettel (4x6), a metró meg kb. 20-25 ezret és biztosan nem kell hozzá 2400 fő még a jegynéző trollokkal, meg a pályafenntartókkal együtt se, akkor nem tudom, miről beszélünk :))

escéhá 2012.07.04. 12:33:49

Hajó nem parkol bameg, hanem kiköt! Több kikötésem is van, de azokat most nem mondanám.

Karipapa01 2012.07.04. 12:39:16

@Inner Circle: "viszonylag olcsó hajón..."

Nekem és mindenki másnak azt tanították, hogy a vizi szállítás olcsóbb, mint gépjárművel vagy vasúton. Ha azóta nem változott a logisztika, akkor nem tévedtél.

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 12:39:29

@Inner Circle: "Én meg a múltkor bementem a McCafé-ba, és előttem valaki jeges kávét kért, döbbenetes!"

... és kifizette érte egy jegeskávé árát - az egészet.
Ez így van rendjén.

Roy 2012.07.04. 12:40:42

@sembertius: Majd vesznek új buszokat is mi? Álmodj csak. Ezek a ma sem fiatal elavult hajókat még tíz évig fogod a Dunán látni, ha csak addig el nem sűlyednek.

Laptoptáskás Ügynök 2012.07.04. 12:41:29

Kimondottan örülök neki, hogy ilyen ügyesen megtaláltál, mondhatom. Néhány apró igazítás: a Gellért-A38 és az A38-Kopaszi táv a hajó tényleges menetideje alatt megoldható volt egy sietősebb gyaloglással futni azért nem kellett. Aztán a Gellérten néhány perc múlva jött egy D11, amivel eljutottunk Újpestig, úgyhogy vesztesnek sem érzem éppen magam. Utólag megállapítható, hogy nyerőbb lett volna ezt 2-3 hét múlva csinálni, lehet, hogy akkor már a fele nép sem lesz rajtuk.

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 12:46:00

@Karipapa01: "Nekem és mindenki másnak azt tanították, hogy a vizi szállítás olcsóbb, mint gépjárművel vagy vasúton."

Persze, uszályba ömlesztve a pártucat vagonnyi sóder, a cement vagy éppen a szén.
_Sokkal_ lassabb, mint a közút vagy a vasút, de ha a tempó nem számít, jó alternatíva.

Mármost ezt a szellősen elhelyezett 200-300 embert nem mondanám sem ömlesztettenek, sem sokvagonnyinak.
Inkább egy drága viccnek - ha jóhiszemű akarnék lenni.

diktatorikus kleptokrácia 2012.07.04. 12:46:32

látszik, hogy a poszt-tolónak a hajó - és a hozzá nem szervesen kapcsolódó helyesírás és fogalmazás - eléggé távoli, ördögi fogalom :D
bocsi, US
amúgy meg addig jár a BKV-hajó, ameddig lefelé folyik a Duna, vagy amíg el nem romlik a víz.

Dexxter182 · http://ubisali.blog.hu 2012.07.04. 12:46:44

@Laptoptáskás Ügynök: Örülök hogy Te is olvasod, és remélem nem veszed személyes támadásnak, illetve végig is olvastad az egészet, és a pozitív részét ragadtad meg, mert annak szántam, pozitívnak :)

Ha ez velem történik sokkal rosszabbul reagáltam volna... sokkal, sokkal... :)

Trejo 2012.07.04. 12:49:12

Nemsokára az omnibuszt is bevezeti ez a tehetséges brigád, azt is lehet majd előzni a 86-ossal! A kommunisták életképesebb ötletekkel jöttek elő, a nem piacgazdaság idején. Eszem-faszom megáll!

Laptoptáskás Ügynök 2012.07.04. 12:49:33

@Dexxter182: Nem, dehogy veszem :) Bár a Kopaszinál eltalálhattál volna jobbkor is, mint amikor hűtöm magam a 41 fokban.

Amúgy: vesztesek azok, akik feladják a céljaikat. :)

dr. Bubó 2012.07.04. 12:49:49

a közgép építette a hajóutat? mennyit számláztak?

Szúnyog 2012.07.04. 12:51:56

A hajó nem parkol!!!

Vannak emberek, akik képesek hosszú sorokat végigállni, amikor megnyit egy új bolt, vagy bevásárlóközpont. Ez a típus az, aki elsőnek akar felülni a járatra. Megérdemli, amit kap.

Szúnyog 2012.07.04. 12:52:54

@Long R3 IGF-1: A személyzetre vonatkozó számításod komplett hülyeség.

Dexxter182 · http://ubisali.blog.hu 2012.07.04. 12:53:05

@Laptoptáskás Ügynök: Igen, igazad van. Csak sokszor vannak olyan helyzetek amikor úgy érzed hogy tényleg semmi nem jön össze, és nem másodjára, hanem ötödjére :)
Egyébként a Szabadság hídról már én is láttam hogy jön a másik hajó :)
Örülök hogy végül sikerült megvalósítani a közlekedést :)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.07.04. 12:53:28

Nem tudom, mit sírtok, azt a pénzt amit a hajózásra költenek, legalább nem lopják el... :D

Vince 2012.07.04. 12:53:50

Egészségesebb dolog lett volna 3 hónap múlva ítészkedni, mind most, amikor még 10x annyian akarnak vele utazni ráadásul a személyzet is csak tanulja az utat meg az egészet...

szerencsére a kommentelők nagy része <s>troll</s> sosem fog felülni a hajóra, így jóval kisebb az esélye, hogy egy ilyen csak-azért-is-belekötök-valamibe típusú faszkalaphoz hozzávágok egy széket majd, ha már beállt a rendszer és lehet vele normálisan menni

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2012.07.04. 12:54:49

@Long R3 IGF-1: pl. nem kell karbantartani a pályát? nem kell alagutat fúrni? stb. egyik se két fillér

csillagház 2012.07.04. 13:01:09

Egy újszülöttek minden vicc új. Évtizedekkel ezelőtt nagyon sok vizibusz és átkelőhajó járt a Dunán, sokan jártak azokkal dolgozni. Egyébként nem is BKV lenne, ha nem füstölne el. Egyébként Horányban a nyugdijas jegy a kompon (autókat is szállít) 250 ft. Itt is lehetne autószállító nagy kompokat (mint a Váci révi) járatni, nemcsak kishajókat. Csak a rámpákat kellene kiépíteni hozzá és betanítani autóskáimat, hogyan kell úgy le- és felhajtani, hogy ne érjen le az autó eleje. Ez az, ami Horányban annyi gondot okoz.

A Spanyol Inkvizíció 2012.07.04. 13:01:28

@hami: unatkozol a nyári szünetben hülye pedagógus?
keress valami munkát és foglald el magad, ne itt oktass...

gabest1 2012.07.04. 13:03:17

Arról van már valami hír, hogy mikor mennek csődbe az igazi városnéző hajókat üzemeltető igazi vállalkozások?

A Spanyol Inkvizíció 2012.07.04. 13:03:57

@untermensch: neked meg tán pisztolyt fogtak a fejedhez, hogy olvasd el??

multi84 2012.07.04. 13:07:34

nem látom értelmét a múltkori indexes videóból kiderült hogy kocsi, bicikli, tömegközlekedés de talán még gyalog is hamarabb megvan a táv mint a hajóval, ráadásul nem is egy-két perces a differencia hanem a legrosszabb esetben is 30 perc. Akkor ennek így mi értelme? Egy drágán fenntartott hajókirándulás ami még kirándulásnak is vicc a maga 10 km/órájával amit 2-3 percenként megszakít egy 10 perces kikötés. Ez a pénzpazarlás netovábbja! Embert nem tudok elképzelni aki ezt a tömegközlekedés kiváltására fogja használni de azt se nagyon értem hogy ez hogyan is merül fel ilyen csiga lassúságú hajóval meg ilyen sok megállóval. Ez az egész kb. olyan mint ha egy parkon a legrövidebb legegyenesebb úton 10x annyi időbe telne átmenni mintha cikk-cakkban menne az ember. Mindez 2012-ben.... félő hogy év végén újabb bkv mentőcsomag kell majd ennek az ökörségnek kompenzálásához...

Mondjuk az is igaz ha turista hajó lenne akkor a kutyát nem érdekelné és eszébe sem jutna felülni rá így hogy bérlettel felmehet egyszer kipróbálja, remélhetőleg nem ebből az egy - két hetes forgalomból fogják megállapítani hogy ez egy mennyire jó ötlet és pumpolják meg néhány 10 milliárddal.
Ilyen formában ez egy felesleges dolog mert semmire sem alternatíva sem pénzben sem időben sem szállítható személyek számában, nem jobb.

csillagház 2012.07.04. 13:08:27

A nyuggerek nem magyarok, hanem német és amerikai nyuggerek! Magyar nyugdijas nem furikázik 40 fokban a Dunán. A Várban pl. a turisták miatt lehetetlen felférni a 16-os buszra. Amúgy is kicsi és fullasztó. Miért nem a turistabuszokat használják? Ja a BKV olcsóbb.

dr. Bubó 2012.07.04. 13:09:00

@gabest1: na ezt rosszul látod... csak ideiglenes probléma...

majd most tesz egy "visszautasíthatatlan ajánlatot" nekik drpintér-drsimicska megbízottya és aztán a BKV hajókat bezárattyák...

enyni... erre ment ki a jááték...

épkézláb ember csakugy nem nyit ingyen hajójáratot a városi prolik szórakáztatására...

csak ha háttér szándék van... és most te lelelplezted...

Sausage 2012.07.04. 13:10:53

@A fidesz a betegek kiirtására készül:

Rengeteg viszonylat van, amit ilyen alapon maris fel lehetne szamolni. De a tomegkozlekedes nem errol szol. Az egesz vallalat lehet nyereseges attol, hogy bizonyos agazatai, vagy viszonylatai nem azok. De attol meg muszaj biztositani valamilyen szintu tomegkozlekedest, mert a peremkeruleteken lako is ugyanannyit fizet a berletert, mint aki csak a belvarosban grasszal es 2 percenkent kap egy csatlakozast. (Ezert is nem jarhato ut a bp-i tomegkozlekedes feldarabolasa es kulon cegekkel mukodtetese).

A hajokra visszaterve: Ne hidd, hogy olyan marha olcsok akkor, amikor allnak, a szemelyzetet sem hiszem, hogy most vettek fel.

csillagház 2012.07.04. 13:12:27

@Vince: Tévedés, rendszeresen használom a Szentendrei-szigeti kishajókat és kompokat, a horányi révnél még a volánbusz menetrendje is ehhez igazodik. Vagyis lehet beilleszteni a meglevő közlekedésbe, de nem éppen így, ahogy a BKV próbálkozik.

Karipapa01 2012.07.04. 13:13:16

@Long R3 IGF-1: Csúsztatsz :-)
Ha csak azt veszed, hogy egyetlen szellőzőventilátor teljesítménye nagyobb, mit egy hajóé, egy egész alagútrendszert kell temperálni, világítani, karbantartani a mozgólépcsőtől kezdve az álmennyezetig mindent. Az energiaellátó és biztonsági rendszereket úgyszintén. Az a személyzet, akit te látsz az üzemeltetőknek kis hányadát teszi ki. Itt nem a személyzet száma a döntő, hanem az ezekhez szükséges energia és anyagok ára. De egyébként sem lehet összehasonlítani a kettőt mert eltérő a funkciójuk.

multi84 2012.07.04. 13:21:21

@Sausage: igaz is amit írsz egy olyan cégnél ahol vannak nyereséges részlegek amik kompenzálják a veszteséges részlegeket és ahol a veszteséges részleg kiszolgál valami hiányt az adott területen. Na de itt nincs egy nyereséges pontja sem a vállalatnak és nem is szolgál ki a hajóút semmit sem mivel a cikkből is kiderült hogy a szerencsétlen ember vagy 5 megállóban is utolérte a hajót egy másik cikkből meg kiderült hogy minden más eszköz minimum fél órát ráver a csúcsidőben csúcsforgalomban. Miről beszélünk akkor? Az egésznek ilyen formában nincs értelme...

Long R3 IGF-1 2012.07.04. 13:24:32

@trolololol: Nem kell a Dunát kotorni? Nem kell a kikötőpontonokat karbantartani? A 2-es metró naponta úgy 250 ezer embert visz, ha mindenkinek van bérlete, akkor úgy 80 millió körüli a bevétel.

Sausage 2012.07.04. 13:29:12

@multi84:

Nyilvan amit irt a posztolo az ugy is volt, de ezzel egyutt szerinted alternativa a logo nyelvvel kutyagolo gatyaig izzadt hosszutavfuto a hajon kenyelemben uldogelo, laptopjan hireket olvaso/dolgozo friss utassal, aki kozben megejti a reggeli kavejat is?
Szelsoseges peldakkal nehez elorejutni. :)

Szerintem meg ha nem is csinalnak mast, csak kiveszik a megallok felet, mar akkor is hamar egalban lesz, es jo alternativa, a fentiek figyelembevetelevel. Kulonosen a kutyagolas, atszallas nyugjeit nezve. Na meg napijeggyel eszak-deli iranyban kozlekedni sem tul olcso.

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 13:32:05

@Sausage: "Ne hidd, hogy olyan marha olcsok akkor, amikor allnak"

Nem annyira látványos, meg romantikus, de egy hajóval sok meló van, amikor meg sem moccan, csak jön és megy az árhullám: lehet éjszakánként féltucatszor stéget igazítani, újrakötni. Télen is. Már ahol télen is vizen akarják tartani a hajót, mert közlekedni akarnak vele. Ahol munkába járást akarnak támogatni vele, ott erre számítanék - vagyis itt nem.

multi84 2012.07.04. 13:35:15

@Sausage: Neki még mindig ott van a bkv, bicikli, autó vonal mint alternatíva. Ha kiveszik a fele megállót és egalizálják legalább a tömegközlekedés menetidejére akkor már úgymond használható lesz arra amire kitalálták(mivel kiiktattak néhány átszállást), mint írtam is jelen formájában nem megfelelő arra amire ki lett találva de ha valahogy lerövidítik a menetidőt akkor már jó is lehet.

ErrOr 2012.07.04. 13:35:41

@Long R3 IGF-1: azért a metróhoz dobd hozzá a kiszolgáló személyzetet is állomásonként...

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.04. 13:38:43

vehetne mán a bkv egy tengeralattjárót is, az is bizts kurva hasznos lenne. vagy ha má annyira beszarunk attól, hogy " nicsak itt folyik a Duna" akkor esteleg lehetne az 5-ös metrót a Duna alatt vezetni

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 13:48:54

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): Nem elvetendő a fogaskerekű mintájára huzalvontatású pontonok bevezetése. Kell 1-2 csőrlő Békásmegyernél. Ezek pontonokat úsztatnának le és húznának fel a Lágymányosi hídig és -tól.

jocóka 2012.07.04. 13:50:06

@Karipapa01: arról nem is beszélve, hogy a metró infrastruktújának a kiépítése hány nagysegrenddel került többe...

@multi84:
Batthyány tér -> Boráros tér:
hajóval: 22 perc
M2 + 2-es villamos: 23 perc (a BKV útvonaltervezőjével ajánlott leggyorsabb út)
autó: 10 perc (ha nincs dugó a rakparton) + 5 perc, mire találsz parkolóhelyet...

rcfan 2012.07.04. 13:54:19

Jól odabasztak azoknak a vállalkozóknak, akik sétahajó szolgáltatásba öltek be nem kevés pénzt évekkel ezelőtt.

És jól odabasznak nekünk, adófizetőknek, hogy adónkból sétahajókázhat a turista.
Ugyanis az EU nem áll üzemeltetést, az az igencsak olcsó jegyekből és valójában az adónkból lesz fizetve.
Az meg mehetne jobb helyre is ...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.04. 14:07:45

most tenyleg van, aki komolyan gondolja, hogy ez egy lehetseges tomegkozlekedesi alternativa budapesten 2012-ben?
turistabusznak jo lehet, annak meg tessek elkerni az arat
itt olvasgatva itt mindenki bulibol kiprobalja, mert ugyis van berlete...
hat ha ez nem termel extraveszteseget akkor semmi

angyalföldi partizán 2012.07.04. 14:17:00

én igazi proli vagyok és nem fogok utazni ilyen burzsuj hajón.mit érdekel engem,hogy ez egy jópofa buli? nekem jó lesz a büdős busz is ,hisz én ehhez szoktam.én real proli vagyok,utálom a változásokat.nálam a haladás a szarban tapicskolást jelenti,nem kellenek ezek a mocskos kis stiklik. majd még jól érzem magam,mi?

Wagem 2012.07.04. 14:18:52

Mindíg vannak,és lesznek fasszopók akiknek semmi sem tetszik.
Akkor ússzál bazdmeg..az ingyenes.

rcfan 2012.07.04. 14:23:54

@sembertius: "Nem is kell Bangkokig menni, ha ilyet akarsz látni. Elég elmenni Velencébe."

Velencében ha tudtak volna S-bahnt építeni a házak közé a cölöpökre, akkor nem hajókkal "sétahajóznának".
Ezt szeretik elfelejteni a Velencén nosztalgiázó embertársaink.

Így viszont a cölöpre épült házak között marad a nyugis sétahajózás, mint utazási forma.

Budapesten azonban ugyanúgy megvalósítható lenne az elővárosokból a MÁV meglevő infrastruktúráján induló, majd a metróalagutakon a város alatt átmenő S-bahn rendszer, város széli S-bahn állomás mellé épített P+R parkolókkal, stb.

Sokkal több utast átszállásminimalizálásra törekedve kiszolgálva és sokkal gyorsabban eljuttatva úticéljáig, mint a jelenlegi jópofa, de valójában hasztalan kirakatmegoldások.

MEDVE1978 2012.07.04. 14:41:15

Igazából eléggé értetlenül állok a dolog előtt. Persze lehet mondani, hogy csak a szokásos elégedetlenkedő faszfej stílust veszem fel, de azért ezt kicsit előkészítetlennek és koncepciótlannak tartom. Igazából a gond az, hogy a hajók karbantartása és közlekedtetése viszonylag drága, legalábbis jóval drágább, mint mondjuk egy hagyományos buszé. Közlekedési célból tehát ez a projekt nem nagyon értelmezhető, ugyanis nagyságrendekkel lassabb, mint az egyéb BKV közlekedési lehetőségek, illetve nagyságrendekkel drágább is azoknál a BKV számára. Az egyetlen releváns cél tehát a turista célú felhasználás lehet, amelynek viszont azért valamennyire ki kellene termelnie a saját költségét (akár nemzetgazdasági szinten).

Viszont a turizmus területen a BKV kvázi állami szereplő és ugye annak kell, hogy legyen oka, hogy egy állami szereplő versenytársként egy piacon beszáll. Ilyen ok lehet akár az, hogy a magánszektor irreálisan magas árakon kínálja a terméket / szolgáltatást vagy akár az, hogy ez egy korlátozott piac (pl: fegyvereknél). Jelen esetben azonban egyik helyzet sem áll fenn, a folyami hajózás nem irreálisan veszélyes üzem, illetve egy sétahajózás nem irreálisan drága.

Ebbe a folyamatba száll be a BKV egy dömpingárral és egy eléggé silány szolgáltatással (Ugye itt nem az a lényeg, hogy XY jó szolgáltatást kapjon, hanem az, hogy mindenki. Akik viszont nem jutottak fel a hajóra, azok nem kaptak szolgáltatást, így az átlag silány).

Ezért eléggé értelmezhetetlen, hogy miért jött be ez a konstrukció.

dr. pretender 2012.07.04. 14:49:34

@pucros: abban mi az ingyenélő élősködő mentalitás, hogy igénybe veszek a 9800 ft-os havibérlettel egy olyan szolgáltatást, amire az érvényes???
(nem utaztam még a hajón, csak bicskanyitogató a kommented)

Inner Circle 2012.07.04. 14:51:02

@Long R3 IGF-1: "A metró biztosan drágább, bár, ha azt vesszük, hogy a hajók csúcsidőben elvisznek vagy 200-250 embert 24 fő személyzettel (4x6), a metró meg kb. 20-25 ezret és biztosan nem kell hozzá 2400 fő még a jegynéző trollokkal, meg a pályafenntartókkal együtt se, akkor nem tudom, miről beszélünk :))"

Azért azt is számold hozzá, hogy a metrót először ki kell fúrni, a Dunát meg nem. A négyes metrónál pl. jó esetbe napi 300.000 utazással számolnak (index.hu/belfold/budapest/11m4rfz/), 32 éves (9600 nap, gondolom a hétvégékkel korrigálták) megtérülési idővel, összesen az 2,88 milliárd utazás. Csak az építési költségek 400 milliárd HUF körül járnak, vagyis minden egyes utazásra reálértéken 140 forint terhet rak az építés költsége, a rosszabb utasszám-előrejelzéssel számolva 160-at. Szóval lehet, hogy nem is olyan drága a hajó a metróhoz képest?

dr. pretender 2012.07.04. 14:55:10

@Karipapa01: Londonban már jár ilyen... (DLR)

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2012.07.04. 15:05:38

@Mérges 1234: "Egy busz festése jópárszázere Forint, hát nem tudom de talán jobb lenne ezt a pént motorfelújításra költeni."

Idéznék egy régebbi hírből:
"Már szállítanak utasokat a VanHool autóbuszok. Nagyobb nyitható ablakokat, új kijelzőket és klímaberendezést is kaptak a használt belga buszok, átfestve azonban nem lettek, a BKV ugyanis az FN.hu információi szerint sokallta a buszonkénti 6 millió forintos árat."
fn.hir24.hu/itthon/2009/09/21/nem_festik_kekre_belga/

almodhi 2012.07.04. 15:09:55

Megfejtettem, a posztíró parkolás alatt a kikötést érti. Érthető, nem ült még hajón.

Egyébként örülök hogy a BKV végre talált valamit ami nem viszi, hanem hozza a pénzt, és így lesz egy kis bevétel a veszteséges dolgaira.

Kevesebb adót kell így azoktól beszedni, akik soha nem utaznak BKV-val. :-)

dr. Bubó 2012.07.04. 15:09:55

@auth.gabor: "átfestve azonban nem lettek, a BKV ugyanis az FN.hu információi szerint sokallta a buszonkénti 6 millió forintos árat 2009.IX.21"

ez most is ezen fog elbukni

Long R3 IGF-1 2012.07.04. 15:25:48

@Inner Circle: "minden egyes utazásra reálértéken 140 forint terhet rak az építés költsége"
Hát, ja! És minden egyes utazás kb. 320 Ft-ba kerül.
Most azt is számold ki, hogy ezek a hajók hány év alatt termelnek 900 milliárd forintot?

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.07.04. 15:28:07

Mindig örülök, amikor valamilyen számomra új blogra irányít az Index címlapja.

Mivel magam is utaztam ezen a hajón, én is elmondanám a tapasztalataimat:

Én ezt még akkor tettem, mikor még fizetni kellett érte, tehát elseje előtt. Tűző nap, roppant meleg, csakúgy mint manapság. A Vigadó előtt szálltam fel, a hajó időben ott volt. Két fős legénység volt rajta, a kapitány, aki vezet és kiköt, meg a fedélzetmester (egy fiatal srác), aki tényleg ilyen multifunkcionális munkakörben dolgozott, mert tényleg mindent csinált. Ő segített a kikötésnél, nála lehetett venni jegyet, fent összerakta székeket, időnként lement (gondolom a gépházba), ott állt az alsó részen a pult mögött is, ahol lehetett venni enni-innivalót.

Vele sikerült a bokros teendői közepette egy jót beszélgetnem. És a következőket tudtam meg:

Az a sajtónyilvános esemény, amin az Index is volt, egy kurva PR-fogás volt Vitézyék részéről. Teljesen más típusú hajó volt, mint amik most mennek (de nem gyorsabb semmivel), tisztább, jobban karbantartott, megfelelő számú legénységgel, és egy olyan kapitánnyal, akit a személyzet többi tagja akkor látott először - persze szépen beöltözve, meg minden.

Azt is elmondta a srác, hogy ez valóban egy ilyen kirándulóhajó-szerűség a BKV részéről, már csak a lassúsága miatt is. Van valami ilyesmi szabály, hogy bizonyos nagyságú hajók csak bizonyos sebességgel mehetnek a Dunának ezen a szakaszán - szóval a szárnyashajó-projekt ki lett lőve; helyette maradtak ezek a hajók.

Én Pünkösdfürdőig mentem, ahol a végállomás volt (akkor), de vissza már HÉV-vel jöttem, mert iszonyat lassan értünk oda. Nálam szerencsére nem volt ilyen probléma, hogy füstölt a hajó, meg minden, de iszonyat meleg volt, nem volt légkondi, nem volt ponyva, úgyhogy az emberek szépen megsültek odafent a műanyag székekben. Mondjuk nem túlságosan zavarta őket, mert biztosan azt hitték, hogy alapból ilyen.

Tehát a tapasztalataim felemásak voltak. Egyrészt tetszett, hogy újra hajón lehettem, mert már én is nagyon régen voltam. Tetszett, hogy van kaja-pia + lehet normálisat pihenni is (ha lent van ember); nincsen sosem csúcsforgalom :-) Viszont negatívumként említeném a lassúságot, hogy egy idő után elunja az ember - én legalábbis, és hogy iszonyat meleg ellenére nem lehet hova menni, mert ugye, hacsak az ember nem vesz lent magának inni, vagy nem hoz magával, akkor nem tudja magát mivel hűteni.

Amúgy szerintem is ez egy ilyen ingyenes kirándulóhajó a budapesti embereknek, akiknek van bérletük is - csakhogy legyen valami, amit szerethetnek a BKV-ban.

Végezetül a blogger számára egy kis kritika: Nem kellene ilyen erőltetettem használni ezeket a szlengeket, meg a szóvicceket, mert egy idő után idegesítő. Amúgy is megérti az átlagember; szerintem ez nem fokozza, hanem inkább rontja a poszt olvasásának élvezeti értékét.

Cumi 2012.07.04. 15:34:15

Csodálkoztam volna, ha nem kezdik ki a "nyuggereket". Nektek nincs anyátok, apátok? Tudok egy megoldást. Meg kell halni 30x évesen, hátrahagyva 3 kikorú gyereket, és akkor nem kell nyugdíjat fizetni. Ez az ország nem változik. Kb. 25 éve egy sokad rangú úton felvettem 2 főiskolást, akik lekésték a buszt és az ország másik végébe akartak visszamenni a főiskolára. Míg beértünk az állomásra, végig azt magyarázták, hogy az én diplomáim nem érnek semmit, mert ők sokkal komolyabb dolgokat tanulnak, mint én anno. Itt mindenki utál mindenkit, és dögöljön meg a másik tehene is. Nem vagyok pesti, nem fogom igénybe venni se a hajót, se mást, de igaz, hogy 10.000 Ft a bérlet, vidéken meg 5, és mennyit lehet utazni egyikkel és mennyit a másikkal. Remélem mindenki 1-2 kivétellel jól kiszorakozta magát.

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 15:38:21

@almodhi: "Egyébként örülök hogy a BKV végre talált valamit ami nem viszi, hanem hozza a pénzt, és így lesz egy kis bevétel a veszteséges dolgaira."

Általában azt szokás mondani, hogy "ennél nagyobb örömöd ne legyen", de én most aszondom, hogy ennél csak nagyobb örömöd legyen...

Közbiztonság Szilárd 2012.07.04. 15:44:17

Aki a loser szót használja, nem tud ragozni és nem tud helyesen írni, sőt, még stílusa sincs, az csakis egy szerencsétlen balfasz lehet.

ildsisy 2012.07.04. 15:46:48

Én is hajóztam egyet!!! De...
És biztos voltam benne én is, hogy megint elkezdik a nyuggerek témát!!!... hm. ...
kihasznalatlanul.blog.hu/2012/07/04/bkv-hajoztam_de

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 15:48:50

@Grabbe: "Van valami ilyesmi szabály, hogy bizonyos nagyságú hajók csak bizonyos sebességgel mehetnek a Dunának ezen a szakaszán - szóval a szárnyashajó-projekt ki lett lőve; helyette maradtak ezek a hajók."

Valós. A fentebb már említett, a szárnyashajónál kisebb és lassabb aknásznaszáddal sem mehettünk tökgázzal bárhol a városban és körülötte, mert az így okozott hullámverés leszaggatta volna a kikötött ojjektumokat.
(Más kérdés, hogy hivatásos távollétében nagyon is mentünk.)

Inner Circle 2012.07.04. 16:01:09

@Long R3 IGF-1: azt ne számoljam ki, hogy hogyan tudják átlépni a hajók a fénysebességet? Azaz: miért, még mi termel 900 milliárd forintot, hány év alatt, és időközben mennyit emészt fel?

angyalföldi partizán 2012.07.04. 16:10:29

@Long R3 IGF-1: ebben nincs igazad elvtárs. pontosan tudom,hogy a hajók 1400 milliárd veszteséget termelnek,EGY hónapon belül.nem kell nekünk a burzsuj rongyrázás.

dr. mesterséges színezék 2012.07.04. 16:47:04

@angyalföldi partizán: Burzsuj rongyrázás?

Emelkedettségében simán elfér a magyar narancs mellett.

Pierr Kardán 2012.07.04. 18:50:33

@sembertius: "Sok helyen működik ez jól a vízparti városokban. Nem is kell Bangkokig menni, ha ilyet akarsz látni. Elég elmenni Velencébe. "

Ja, csak éppen Velencében 6,5 euró a 60 percig érvényes jegy. Perpillanat Budapesten egy jeggyel el se jutnál a Boráros térről Békásmegyerig, mert a menetidő több, mint 1 óra :-(

Nálunk ha 6,5 euró lenne egy jegy, akkor a magyarok közül senki se utazna hajóval.

Long R3 IGF-1 2012.07.04. 19:07:21

@Inner Circle: Szerintem borogasd a tarkódat hideg vizes törülközővel, aztán, ha jobban vagy néz vissza, miket írtál korábban! :))

redsea 2012.07.04. 19:13:20

Jó móka ez a hajó és akár még az eredetileg megálmodott célre (munkába járás) is jó lehetne.
Ha teszem azt egy megálló közelébe lakom és a melóhelyem sincs távol egy másiktól.
Hiába hosszabb az út, ha tudsz kényelmesen dolgozni. Igaz WIFI egyik hajón sem volt, hiába hirdették.
Reggel minden rendben is ment, kis számú utas, pontos kikötés.
Este viszont nem jöttek a hajók menetrend szerint: a Petőfi tér megállónál nagy tömeg gyűlt fel. Ha jött is egy felfelé tartó, az tele volt, csak pár ember szállhatott rá fel.
Kellemes meglepetés volt a büfé.
Szóval munkába járáshoz, legalábbis nálam az autó kiváltásához, a következők kellenének:
- pontos, a menetrendet betartó hajók
- WIFI (ha már meghirdették)
- maximum 30 perces, de inkább 15-ös követési idők
- egységes hajópark: volt elég lepusztult zárt és emeletes, felül nyitott is
- legyen 1-2 hajó készenlétben, hogy az elromlókat lehessen pótolni (ma állítólag legalább 1 hajó elromlott és ezért borult a menetrend délutánra)
- költségcsökkentés: simán működhetne úgy, hogy 1 kapitány és 1 matróz, aki büfés és jegykezelő is (ma 1 kapitány + legalább 2 matróz + 1 büfés + 2 a metróból megszokott kinézetű kalauz (ott peronőr) volt a hajón, ami nyilvánvaló pazarlás

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.07.04. 19:21:06

loser, dokkol, parkol.

Meg csodálkozunk, hogy egymásra kötnek a hajók, tejóég :)

Long R3 IGF-1 2012.07.04. 19:21:51

@angyalföldi partizán: Dehogynem, partizán elvtárs, ez kell nekünk, ha a dolgozó nép ettől érzi jól magát, akkor semmi nem számít!

mirx 2012.07.04. 21:09:42

@Közbiztonság Szilárd: ráadásul azt, hogy egy hajó _kiköt_, és nem parkol, elsajátíthatta volna, ha mondjuk az általános iskola hatodikos nyári kötelező olvasmánykupac nagyjából 20-25 százalékát elolvassa.

lobster thermidor 2012.07.07. 08:43:07

@dome64:

Persze...!
Az üzemanyagárak is pont olyanok mint 20 éve. Meg a buszjegy is pont annyiba kerül.
Meg a járatok is pont olyan sűrűek. Meg a buszok is legalább annyi idősek.
Meg minden olyan.
Ugye, te nagyon oktondi?
süti beállítások módosítása